U simulaciji koja će se održati u Sarajevu 23., 24. i 25. marta 2017. učestvuju srednjoškolci iz Maglaja, Livna, Mostara, Tuzle, Bosanske Krupe, Banja Luke,  Donjeg Vakufa, Sarajeva…

U želji da se kroz neformalno i informalno obrazovanja potaknu sistemske promjene u bh. obrazovanju, Druga gimnazija Sarajevo je osmislila projekt simulacije rada bh. državnog nivoa, simbolično nazvanog do.ba – državna i društvena otvorenost i odgovornost BiH.  Projekt ima za cilj aktueliziranje razvoja ključnih kompetencija kod  srednjoškolcima, povezivanje mladih iz cijele zemlje okupljenih oko zajedničke ideje: učestvovanje u simulaciji rada Zastupničkog doma, Doma naroda, Vijeća ministara i Predsjedništva Bosne i Hercegovine.

Zašto do.ba?

Inspirisani Modelom UN i njegovim edukacijskim učinkom na mlade, željeli smo kreirati koncept koji bi omogućio srednjoškolcima bolje razumijevanje složenosti sistema upravljanja u našoj domovini, te kroz usvajanje vještina cjeloživotnog učenja omogućiti unapređenje kvalitete vlasti u budućnosti. Naime, veliki broj učenika – učesnika će za samo godinu – dvije i sami postati donosioci odluka kroz sistem glasanja, a neki od njih će vremenom postati i aktivni članovi vladajućih struktura.

Pravovremeno učenje i razvijanje istraživačkih vještina, kritičke svijesti, sposobnosti javnog govorenja, debatiranja, otvorenosti za nove ideje, saradnju, lobiranje, umrežavanje, brendiranje, odnosi s javnošću, empatija i kultura dijaloga su od esencijalne važnosti za svaku mladu osobu ma čime se ona u životu bude bavila. Podjednako je važno i prepoznati i vrednovati ključne kompetencije kod drugih ljudi, a to je moguće samo ukoliko posjedujemo znanje o navedenim.

Svjesni smo da su mladi u BiH, naročito srednjoškolci, zatvoreni u svojim lokalnim zajednicama i da imaju vrlo malo ili nikako doticaja sa drugima iz ostatka BiH, ali da nerijetko dijele iste probleme i nezadovoljstvo upravljačkim strukturama čije odluke direktno utiču na njihove živote. Na žalost, često su negodovanja uzrokovana neznanjem i traženjem od drugih da učine za njih ono što ni sami nisu spremni. Zato je rušenje barijera, uspostavljanje kvalitetne komunikacije i postavljanja izazova zajedničkog rješavanja problema među članovima različitih lokalnih zajednica osnovni preduvjet za poboljšanje stanja u našoj zemlji.

Nadalje, obrazovni sistem u BiH mahom njeguje repetitivno znanje oneomogućavajući mladima usvajanje kompetencija neophodnih za kvalitetan život u 21. stoljeću. Upravo kroz praktično upoznavanje sa samo jednim nivom vlasti u BiH – državnim nivom, sa svim njegovim prednostima i nedostacima, mladi će kroz razvoj ključnih kompetencija razvijati i vještine prijeko potrebne za uspostavljanje saradnje među ljudima različitih interesa, sklonosti i htijenja. Kroz uspostavljanje kulture dijaloga, srednjoškolci iz cijele BiH će postati i uzorom ostalom stanovništvu, dokazujući da je saradnja moguća bez obzira na različitosti, navodi se u saopštenju Tima DOBA.

(Školski.ba)