Foto: Ilustracija

On je rekao da mnogi roditelji prave grešku pretpostavljajući da je dijete naučilo samo zato što je imalo tablet ili je koristilo različite aplikacije, a djeca danas odrastaju u okruženju u kojem su stariji članovi porodice redovno “zaluđenici tehnologijom”.

Međutim, važno je napomenuti da su upravo roditelji ti koji imaju ključnu ulogu u razvoju vještina učenja kod mališana, a sve se zasniva na interakciji i razgovoru. Djeca kopiraju ono što vide da mi radimo, a u većini slučajeva to je gledanje u tablet ili telefon, čak i kada postoje druge stvari koje se dešavaju u istom prostoru.

– Normalno je da će djeca željeti raditi isto što i mi. Međutim, mi moramo njegovati drugačija iskustva učenja, a to je čitanje koje je fantastičan način za učenje djece. Na taj način ćete se zbližiti s djecom, a oni će se mnogo bolje provoditi i bit će im zabavnije u vašem društvu, smatra dr. Bergin.

On je govorio o predstavljanju nauke kroz pet živopisnih knjiga u saradnji s UCD-om i Fondacijom o nauci u Irskoj te o načinu stimuliranja djeci kada je riječ o nauci.

– Potrebno nam je više naučno pismenih stanovnika – ljudi koji govore o nauci i doprinose razgovoru, povezuje različite profesije – menadžere, nastavnike, političare i roditelje. Put do ovoga je obrazovanje i to treba biti jasnije i šire od škole, rekao je doktor i dodao da je potrebno mnogo više pažnje ukoliko djetetu dajete tablet, a ne knjigu.

– Kada dajete djetetu knjigu, možete biti sigurni u sadržaj informacije koji se nalazi u njoj jer je neko unaprijed provjerio činjenice. Kada roditelj djetetu čita knjigu, razmjena informacija je puna sporija nego brzo listanje stranica na tabletu i shodno tome, učenje se odvija na pravi način, zaključuje dr. Bergin.

(Klix.ba)