Bh. đacima povratak u školu stvara pritisak i stres

Da li ste vi za povratak djece u školu?


Veći broj učenika osnovnih i srednjih škola u Kantonu Sarajevu vratio se u školske klupe prije dvije sedmice. Povratak ostalih učenika očekuje se 4. maja.

Roditelji učenika škola u Kantonu Sarajevu još uvijek su u dilemi koja je najbolja opcija za njihovu djecu. Da li povratak djece u školske klupe, kombinovana nastava ili ipak online do kraja školske godine.

Merima Bečarević, predsjednica Upravnog odbora Udruženja Vijeća roditelja KS-a u razgovoru za portal N1 je kazala, da kada se gleda povratak djece u redovnu ili kombinovanu nastavu, postoje različita gledište, te sve zavisi od uzrasta djece.

 – Procentualno je da se veći broj učenika vratio u razred na redovnu nastavu. Nešto manje kad je u pitanju predmetna osnovna škola, a jako slab odziv je u srednjim školama, kazala je Bečarević.

Intenzivnije ocjenjivanje i pisane provjere

Iz Vijeća roditelja su se zalagali da su škole sigurnija mjesta za obrazovanje i razvoj djece, ali skrenuli su pažnju i na epidemiološke mjere, kao i na problem prevoza srednjoškolaca.

 – Treći val je donio dosta problema i različitih gubitaka u porodici. Roditelji se iz opravdanih razloga boje. Tu se navodi dodatni pritisak i stres za djecu, s obzirom da je povratak uvjetovan sa intenzivnijim ocjenjivanjem. Period je maja kada imaju pisane provjere, rekla je Bečarević, dodajući da je ministrica osnovnog i srednjeg obrazovanja u KS-u Naida Hota-Muminović dala upustvo da se ide sa preporukom da to bude “relaksacija i socijalizacija”.

Vijeće roditelja KS-a je predložilo da se školama iznađe mogućnost i obezbijedi im se, ako je kombinovana nastava da imaju video streaming i da učenici koji su u školi rade u tom procesu, a učenici koji su online da mogu u isto vrijeme pratiti.

Kako je poznato, sprovela se i anketa da li su roditelji za povratak djece u školu.

Bečarević je istaknula da se to uradilo čisto da se vidi kako razmišlja njihova baza, no na osnovu te ankete se ne mogu donositi odluke. Sam izbor roditelja je i dalje ostao kao mogućnost.

 – Roditelji u upustvu koje se dostavilo školi imaju obrazac izjave, kojim mogu da se izjasne ukoliko žele da njihova djeca pohađaju online nastavu i da navedu razloge, dodala je Bečarević.

Saudin Sivro, predsjednik Sindikata osnovnog obrazovanja i odgoja KS-a, za N1 je naglasio da je paradoks da se roditelji izjašnjavaju da li će poslati svoju djecu u školu.

 – Od početka škole mi učenike nismo vratili u punom kapacitetu, i kada su bili vraćani, oni su vraćani u kombinovanom modelu, gdje su nastavnici morali raditi dupli il trodupli posao, jer u imali učenika nižih i viših razreda. Morali su raditi na tri načina. Podnijeli su veliku žrtvu. Biće interesantno vidjeti koliko će se učenika drugih razreda srednjih škola vratiti u klupe, rekao je Sivro.

Mišljenja je da vlast, ne samo u KS-u, nego u cijeloj BiH se igra sa obrazovanjem, u cilju da ne obezbjeđuju uslove za realizaciju nastavnog procesa. Sindikat je čak razmišljao i o opciji štrajka, jer se 40 posto radnika izjasnilo za štrajk.

 – Razgovarali smo sa roditeljima učenika 5. i 6. razreda osnovne škole. Dosta njih je reklo da ne žele da se učenici vrate u školske klupe, nego da se trebaju vratiti na online sistem do kraja školske godine, a treba pripremiti narednu, kazao je Sivro potcrtavajući da je to poenta cijele priče – ulazimo u maj, a nemamo spremnu školsku godinu.

 – Ustvari nemamo ni ministricu, jer ministrica za odgoj i obrazovanje ne može ništa potpisivati, a to jednostavno govori o brzi ove Vlade KS-a za obrazovanje, naveo je Sivro.

Potrebne reforme i način kreiranja nastavnog plana

Vakcinacija u KS-u je počela, ali u prioritetnim skupinama nisu bili prosvjetni radnici. Njih 75 posto smatra da treba da bude vakcinisano i da se na taj način zaštite.

 – Ako se na taj način zaštite, distanca u školama smanji na metar, onda ćemo u školskim klupama gledati svih 37.000 osnovaca i više 16.000 srednjoškolaca. Ministrica treba već sad pripremati plan, na koji način kreirati nastavni plan i program, kako bi nadoknadili period od tri polugodišta. Potrebna je određena vrsta reforme u narednih godinu dana, isplanirana na koji način sve ono što učenici nisu naučili, kako da nauče i nadoknade, rekao je Sivro.

Dodao je i da se forsira izmjena Zakona o osnovnom i srednjem obrazovanju, te da se već dva mjeseca radi na pripremi nacrta zakona koji treba u maju da ide u Vladu i skupštinsku proceduru što je, kazao je, prema njihovom mišljenu – nonsens.

 – Izmjenom zakona mi nećemo pomoći oko normalizacije nastavnog procesa i pripreme za narednu školske godinu i oko toga što učenici nisu mogli naučiti tokom pandemije za ovog godinu i po dana, kategoričan je Sivro.

U utorak 4. maja, vraćaju se u srednju školu učenici drugih i trećih razreda, a u osnovnu učenici od 1. do 8. razreda. Dakle, ostaje situacija, kako nam je pojasnila Bečarević, da samo učenici 9. i učenici 1. razreda srednjih škola ostaju u kombinaciji online nastave, a svi ostali imaju mogućnost da se vrate na redovnu nastavu, odnosno kombinovanu, ovisno od broja.

Kombinovana ili potpuno odjeljenje zavisit će od broja učenika, te od organizacije škole.

 – Škole koje imaju manji broj učenika u odjeljenju, mogu napravit distancu i mogu se vratiti cijela odjeljenja, a ukoliko su to brojna odjeljenja, onda se ide u kombinovanu i dijele se u dvije grupe i grupe se smjenjuju na sedmičnom nivou. Ministrica je predložila da se organizuje i nastava dan-dan, zaključila je predsjednica Upravnog odbora Vijeća roditelja KS-a.

Sve su to neke mogućnosti i sloboda izbora, kako bi se obezbijedio što kvalitetniji povratak na nastavu.