15 vrlina koje učitelje čine izvanrednim ljudima

Bezbroj je odlika koje učitelja čine izvanrednim. Odabrali smo 15 jedinstvenih načina ponašanja što smo ih tokom godina primijetili kod odličnih učitelja.


UČITELJI MOGU SVE REĆI I BEZ RIJEČI. Iskusni učitelji usavršili su upotrebu izraza lica, pa mogu učeniku reći bilo što i samo pogledom. Jedinstvenim pokretom obrve učenik (ili cijeli razred) može razumjeti poruku: „Stišajte se“ ili „Dobar posao“.

UČITELJI NE PRIHVAĆAJU NEUSPJEH. Koriste svaku strategiju koju znaju da bi pomogli učenicima učiti i uspjeti.

UČITELJIMA JE STALO. Vole sve učenike u svom razredu, čak i one koje je teško voljeti, a ponekad posebno takve učenike.

UČITELJI SU ODLIČNI KOMUNIKATORI. Vole pričati s učenicima i slušati ih, vole pričati s drugim učiteljima i roditeljima, a pažljivo biraju riječi i mogu reći puno koristeći samo osmijeh.

UČITELJI SU PRILAGODLJIVI. U trenu mogu promijeniti lekciju ili atmosferu u razredu, što je vrlo korisno ako komisija za ocjenjivanje rada nastavnika upadne u učionicu.

UČITELJI SU POZITIVNI. Znaju da je njihov posao izazovan, ali su svejedno prihvatili taj zadatak i znaju da mogu biti odlični u svom poslu zato što imaju pozitivan stav i nitko im ne može reći da nešto ne mogu.

UČITELJI NAPORNO RADE. Njihov posao se ne svodi na sjedenje za stolom. Oni stoje cijeli dan, pričaju cijeli dan, razmišljaju cijeli dan, komuniciraju s učenicima cijeli dan i uče cijeli dan. Poslovni svijet to možda ne vidi, ali učitelji su vrlo zaposleni ljudi. Odgovaranje na e-mailove i telefonske razgovore su možda luksuzi koje si ne možemo uvijek priuštiti. Ali, za najvažnije – poučavanje – uvijek imamo vremena.

UČITELJI ZNAJU KAKO UZETI STVARI U SVOJE RUKE. Nemaju problema s tim da su u središtu pozornosti ako to znači da njihovi učenici uče. Ponekad koriste samo mali pokret ruke ili neki zvuk da bi učenicima dali do znanja tko je šef.

UČITELJI SU KREATIVNI. Mogu pomoći učenicima da nauče nešto na milion različitih načina, koristeći bilo što, u bilo koje doba i na bilo kojem mjestu. Hodnik, igralište, čak i kantina, sve su to mjesta na kojima se odigravaju važne lekcije i poveznice.

UČITELJI SU SKROMNI. Ne poučavaju da bi bili hvaljeni, nego da bi pridonijeli.

UČITELJI UVIJEK RAZMIŠLJAJU O POUČAVANJU. Planiraju, istražuju i misle o lekcijama cijelo vrijeme. Zapisuju ideje na bilo što kad se sjete nečeg što bi mogli uključiti u lekciju.

UČITELJI SU SNALAŽLJIVI. Znaju kako mogu s vrlo malo novca, resursa i vremena iz lekcije izvući što više.

UČITELJI SU ORGANIZIRANI. Ponekad lekcije planiraju i godinu dana unaprijed. Učionica je organizirana, stol je spreman za rad, a plan za današnji dan je jasan, jer se učitelj pobrinuo za to.

UČITELJI SE DRŽE ZAJEDNO. Nitko ne razumije niti može shvatiti kako je biti u učionici bolje od drugog učitelja. Kada se učitelji osjećaju frustriranima, znaju da razgovor s drugim učiteljima može pružiti utjehu i pomoći.

UČITELJI NE UZIMAJU POUČAVANJE ZDRAVO ZA GOTOVO. Obučeni su za rad koji je potplaćen i bez opipljivih nagrada. Emocionalne nagrade? Zadovoljstvo poučavanja? Oboje je toliko veliko da nadoknađuje sve nedostatke. Užitak podučavanja može preplaviti učitelja toliko da on u tom času zna kako je to jedna od najboljih profesija na svijetu.

(Školski portal)