Naglašavajući da su u novom okruženju učenici i učenice imali priliku da se afirmišu na jedan potpuno originalan način, Bojana Drinić u ime uprave škole istakla je da ova aktivnost itekako može dati smjernice djeci i roditeljima za bolje osmišljavanje budućih životnih orijentacija.

– Potrudili smo se da praksa bude izvedena na što djelotvorniji način i da u potpunosti odgovara željama, potrebama i afinitetima naših učenika i učenica. Neki od njih su razvili još veće interesovanje za posao koji su radili dok su neki potpuno izgubili interes za posao koji im se do tada činio kao stvoren za njih. Upravo ta mogućnost da bolje upoznaju sebe je najveći benefit ove aktivnosti i ponosni smo što smo jedni od rijetkih koji rade na ovaj način, navela je Drinićeva te dodala da su prakse realizirane različitim sektorima kao što su IT, kultura, sport, ugostiteljstvo, finansije, marketing i NVO tako da su iskustva učenika i učenica bila raznolika.

Jedan od učenika koji je obavio svoju praksu je i Rej A., a rezultat njegovog sedmodnevnog boravka u Centru civilnih inicijativa je nastanak kratkog filma “Igrice – da ili ne“.

– Bilo mi je zaista super raditi sedam dana i jako se ponosim filmom koji sam napravio uz pomoć Envera Puške. Nadam se da će moji vršnjaci pogledati film i razmisliti da li video igrice predstavljaju korisno korištenje slobodnog vremena ili ne, rekao je Rej i zahvalio se uposlenicima nevladine organizacije Centri civilnih inicijativa (CCI) na pažnji i izdvojenom vremenu.

Kako praktična nastava ne bi bila sama sebi svrha, svi učenici i učenice su dužni sastaviti pisani izvještaj koji nakon toga moraju usmeno braniti. Osim obaveze poštovanja opštih pravila ustanove u kojoj obavljaju praksu, svi imaju obavezu izrade izvještaja koji sadrži pisani dnevnik, intervju sa jednim od uposlenika, fotografije i promotivni materijal koji je relevantan za praksu. Usmeni dio ispita ima za cilj da se učenici i učenice oslobode nastupa pred publikom i da objasne iskustva i uzbuđenja koja su imali u svijetu “odraslih i ozbiljnih ljudi“, a zbog različitosti poslova, svaki izvještaj i usmeni dio odbrane je jedinstven.

Podršku ovom projektu nesebično su pružili Gramofon Sarajevo, Dječiji dom Egipat, Mekline, CCI, Enver Puška, Via Media, Restoran Fiori, Francuski institut u BiH, Lycee Notre Dame de Kerbertrand, IMG BiH, Univerzitet u Sarajevu, Institut za genetičko inžinjerstvo i biotehnologiju Sarajevo, Faveda, Bellissima i Narodno pozorište Sarajevo.

Francuska škola u Sarajevu osnovana je 1998. godine i danas broji 240 učenika i učenica koji se obrazuju prema nastavnom planu i programu Francuskog ministarstva obrazovanja. Slijedeći princip “deux cultures, trois langues” – dvije kulture, tri jezika, učenici i učenice njeguju kulture i tradicije Francuske i Bosne i Hercegovine, a u praktičnoj nastavi koriste francuski, engleski i BHS jezik. Franuska škola Sarajevo (College International Français de Sarajevo) dio je mreže od 495 obrazovnih ustanova iz 135 zemalja sa više od 330 hiljada učenika i učenica.

(Školski.ba)