Što roditelji trebaju naučiti svoje prvačiće?

Najdublji utjecaj na učenike ostavljaju roditelji i njihov odnos prema drugima. Roditelj je djetetu glavno mjerilo za razlikovanje dobra i zla, a svojim primjerom potiče dijete na slobodu i kreativno razmišljanje


betinasuarez / Pixabay

Učenik koji kreće u školu, u prvi razred, donosi sa sobom slike svog doma, zajednice, vrtića i prijatelja s kojima se druži. Vidljivo je u razredu da je najdublji utjecaj na učenike ostavio roditelj, ili oba, i njihov odnos prema drugima. Roditelj je djetetu glavno mjerilo za razlikovanje dobra i zla. Roditelj kod djeteta svojim primjerom potiče dijete na slobodu i kreativno razmišljanje, prenosi miss7mama.24sata.hr.

Na primjerima iz života uči ga tzv. logiku srca, donošenje odluka za osobno samovrednovanje, za procjenu postupaka i posljedice koje one donose. Dobro je ponekad i ne uspjeti dijete naučiti da život nije bajka. Roditelji pokazuju djetetu sva svoja raspoloženja i time dijete uči o snazi volje i izdržljivosti, što su sve krize i odricanje da bi dostigli neki cilj. Redovitom komunikacijom roditelj prenosi i optimistični životni stav, spremnost za otvoreno izražavanje osjećaja i poštivanje tuđeg mišljenja.

Nažalost, uočljivo je da današnja djeca nisu uspjela usvojiti te osnovne roditeljske poticaje pa u razredima novih generacija općenito uočavamo ovakvo stanje:

– Djeca se slome pri najmanjem opterećenju

– Nisu sposobna njegovati prijateljstvo

– Nisu sposobna čekati na svoj red

– Teško se odriču nečega (moje)

– Ne žele davati, ali vrlo često žele uzimati

– Zamaraju se sitnicama (zašto je on, ona, gdje idemo, zašto i zbog čega)

Priprema za školu

Škola na jednom mjestu okuplja različite individue (učenike) u jednom razredu. Učitelji se bore kako ostvariti sve zadane zadatke propisane Nastavnim planom i programom i prilagoditi ih učeniku. Ako je pripremljenost učenika za školu zanemarena u bilo kojem od navedenih segmenata, tada svi zajedno imamo problem.

Evo što jedna učiteljica prvog razreda predlaže i potiče u svom radu:

– Izađite iz stana/kuće i hodajte po kiši, vodi, blatu (dozvolite da dijete bude dijete, ne priča iz priručnika o odgoju)

– Pišite, stvarajte nemoguće priče koje će kod djeteta razviti smijeh, osjećaj zadovoljstva i sreće

– Crtajte priče, olovke ili kreda neka budu u ruci, neka grafomotorika nađe mjesto u vašem svakodnevnom danu (dovoljni su i stari isprintani papiri koje možete donijeti s posla)

– Stvarajte zagonetke, ali dopustite da i vaš đak bude učitelj, a vi budite đak, da vidite kako je ponekad teško biti đak osam sati dnevno i da i posao đaka prvaka nije nimalo lagan

– Učite te male glave da život nije crn ili bijel, da ponekad neće biti pravedan prema njima, ali da uvijek trebaju promisliti prije nego nešto naprave ili se požale

U razredu nas ima puno, puno više nego u roditeljskom domu i zato učitelju treba vrijeme za svakoga i treba se naučiti strpljenju, trebaju pomoći, a ne odmoći svom učitelju /učiteljici.

(Školski.ba)