Šest razloga zbog kojih učenici ne rade domaću zadaću

"To je bilo za zadaću? Ali, bio je vikend.“ Učitelji čuju razne izgovore kada učenici ne napišu domaću zadaću. Međutim, postoji li način da se učionice učine otpornim na izgovore koje učenici navode kada ne napišu domaću zadaću?


Razlog 4: Ako povratne informacije nisu uključene.

Važno je priznavanje pokušaja da se zadaća napravi. Istraživanje provedeno na 1000 učenika pokazuje kako učenici žele da se uzme u obzir njihov pokušaj i završavanje domaće zadaće (a ne samo priznanje ispravnosti zadaće).

Također, učenici žele da učitelji pohvale njihov trud u pisanju domaće zadaće. U istraživanju provedenom na 180 učenika gotovo polovina ih se složila da im je učiteljevo priznanje da su “napravili dobar posao” vrlo važno.

Savjet: U ocjenjivanje domaće zadaće uključite bodove za završavanje zadataka. Uz to, uključite povratne informacije za domaću zadaću u plan lekcije. Jedan od primjera je da s učenicima identificirate obrasce domaće zadaće (njihove problematične dijelove i uspjehe). Drugi je primjer da učenicima pružite priliku da uporede svoje odgovore u zadaći s odgovorima svojih kolega (učenik može ispraviti ili promijeniti odgovore pri dobivanju povratnih informacija).

Razlog 5: Ako domaća zadaća nije uključena u proces pripreme za ocjenjivanje.

Učenici žele da ih zadaća pripremi za ocjenjivanje. U anketi je 85 posto učenika reklo da bi češće završavalo zadaću kada bi materijal bio korišten na testovima i ispitivanjima.

Savjet: Dopustite učenicima da za domaću zadaću izaberu po jedno pitanje iz svake lekcije koje žele vidjeti na testu. Stavite pitanja učenika u kutiju i odaberite 3-4 pitanja koja ćete uključiti na svakom ispitu ili ispitivanju.

Razlog 6: Ne čudi da nedostatak plana za pisanje domaće zadaće povećava vjerojatnost da će učenik završiti zadaću. U intervjuima sa srednjoškolcima 43 posto učenika koji su završili cijelu domaću zadaću reklo je da je imalo neki plan. Njihov plan za domaću zadaću sastojao se od vremena potrebnog za pisanje zadaće, poštovanja rokova i dnevnih rutina. Iznenađuje to da učenici s planom završavaju domaću zadaću iako im se zadatak ne sviđa.

Savjet: Pomozite učenicima razviti plan pisanja domaće zadaće. Na primjer, možete im pokazati dobre i loše primjere, ponuditi prijedloge ili potaknuti učenike da koriste aplikacije koje pomažu pratiti procedure planiranja domaće zadaće.

(Školskiportal.hr)