I onda se i to događa. Učitelji malo popuste. Dopuštaju učenicima da preuzmu kontrolu. Učenici pred kraj školske godine počinju biti nervozni. Postaju i odvažniji i to često uzrokuje nedolično ponašanje na satu.


… što s druge strane vodi do frustriranih, iscrpljenih učitelja. Da biste to izbjegli, planirajte sve do sitnih detalja. Učenici općenito trebaju strukturu, a najviše na kraju školske godine. Planirajte zanimljive lekcije i aktivnosti sa zabavnim stvarima koje biste željeli poučavati, ali ne možete zbog državnih standarda, testiranja itd.

Dakle, koje pogreške učitelji rade na kraju školske godine?

NE PRIHVAĆAJU UČENIČKU ENERGIJU. Kako vrijeme postaje toplije s krajem školske godine, razina učeničke energije također raste. Prepoznavanje i prihvaćanje ove činjenice, umjesto da se borite protiv nje ili je pokušavate kontrolirati, učinit će posljednje dane školske godine mnogo ugodnijima. Pronađite načine na koje možete iskoristiti tu energiju na edukativne igre i aktivnosti. Češće nego inače odmarajte svoj um i uživajte u zabavi!

PROPUŠTAJU PRILIKU PONAVLJATI OVOGODIŠNJE GRADIVO

Učenici često trebaju pauzu da bi ponavljali naučeno gradivo. Dajte im priliku da se osvrnu na cijelu školsku godinu, bez obzira na to radi li se o akademskom, društvenom ili bihevioralnom učenju. Stvaranje knjiga uspomena ili dnevnika moglo bi vam pomoći da to potaknete.

ZABORAVLJAJU BILJEŽITI

Svaki je kraj godine težak, ali može biti i malo manje naporan od prethodnoga zbog – jednostavnoga bilježenja. Učitelji postanu toliko umorni i iscrpljeni da zaboravljaju zabilježiti ono što je funkcioniralo, a što nije. Sačuvajte te bilješke na sigurnome mjestu gdje ćete ih pronaći prije kraja sljedeće godine.

NE USPOSTAVLJAJU OSOBNE VEZE

Napišite svojim učenicima pismo, poklonite im neki važan dar, razmijenite e-mail adrese. Napravite nešto što će učenicima biti uspomena koja će im dati do znanja koliko su vam značili. To može biti teško izvedivo kod učitelja koji imaju iznimno mnogo učenika u razredu, ali svejedno pokušajte. Ova će gesta većini njih značiti više od onoga što smo ih poučavali i pomoći će im da vas se sjete s radošću!

NEMAJU UČENIKE KOJI BI IM POMOGLI POSPREMITI UČIONICU

Učitelji su iscrpljeni, a učenici uvijek imaju više energije. To je dobitna kombinacija uoči zatvaranja učionice na kraju školske godine. Pokušaj da sve napravite sami samo će vas još više iscrpiti. Utrošite malo vremena te izradite plan i organizirajte provedbu svega što mora biti napravljeno. Odaberite učenike koji će biti zaduženi za određene zadatke i dopustite im da se zabave. Ostali učenici mogu obaviti ostale zadatke, primjerice očistiti ploče, pomaknuti stolove, pospremiti knjige itd.

DOPUŠTAJU DA NEGATIVNOST DRUGIH UTJEČE NA NJIH

Utvrdili smo da kraj školske godine može biti frustrirajući. Učenici su zaboravili pravila i postupke, a popis stvari koje treba napraviti sve je duži. Svi proživljavamo iste stvari, stoga je zdravo izbaciti svoje frustracije. Ali zapamtite – negativnost rađa negativnost. Nemojte si dopustiti da postanete nesretniji nego što jeste, jer ste dopustili da drugi svoj teret prebacuju na vas.

ZABORAVLJAJU SE ZABAVITI

Posljednji dan nastave pruža jedinstvenu priliku da učenici vide vašu vedriju stranu. Kad je to prikladno, opustite se i zabavite s djecom. Pridružite im se u igri na igralištu, dopustite djevojčicama da vam naprave frizuru ili vas našminkaju. Moja škola ima tradiciju da svake godine dopušta učenicima da bacaju pite u lice učitelju po izboru posljednji dan nastave. Učenici se raduju tome cijele godine i to zaista stvara nezaboravna dugotrajna sjećanja. I nemojte se zaboraviti nasmijati…To je posljednje sjećanje koje će imati o vama!

(Školskiportal)