Nije lako biti učitelj

Ako ste učiteljica ili učitelj, onda dobro znate na kakve sve reakcije roditelja možete biti spremni. Pri tome učitelju nije jednostavno ostati pribran. Ipak, pri ophođenju s roditeljima učitelji se uvijek trebaju voditi etikom. Većina roditelja razvija povjerenje ili odbojnost prema učitelju upravo na osnovu komunikacije kojoj je glavni smisao - dobrobit djeteta.


Pexels / Pixabay

Donosimo nekoliko savjeta koji mogu pomoći učiteljima u njihovoj komunikaciji s roditeljima:

Budite ljubazni i strpljivi

Neki roditelji ne podnose kritike na račun njihovog djeteta. To je očigledno kad uporno opravdavaju djetetove postupke. Radi se o lošoj roditeljskoj praksi koju ne možete spriječiti. Što učiniti? Izrazite svoju zabrinutost bez da prozivate dijete ili njegove roditelje. Istina je da su pojedina djeca izrazito problematična, ali loša komunikacija s njihovim roditeljima će sve samo pogoršati. Uvijek nastojte biti ljubazni i strpljivi, prenosi pjesmicezadjecu.com.

Fokusirajte se na dobre osobine djeteta

Čak i blagi roditelji teško podnose konstantne pritužbe. Pri razgovoru s roditeljima, referirajte se na dobre osobine djeteta i njegova postignuća i pokažite kako to cijenite. Tako ćete o onome na čemu s djetetom treba poraditi, roditelje informirati na ohrabrujući način.

Razgovor nemojte voditi pred djetetom

Čak i ako se radi o djetetovim vrlinama, razgovor s roditeljima nije dobro voditi pred djetetom. Takvi razgovori utječu na djetetove emocije, pa se ono može precijeniti ili biti obeshrabreno.

Uvjerite roditelje da imate situaciju pod kontrolom. U suprotnom, roditelji će vas svakodnevno salijetati pitanjima. Takav tip roditelja će se uplitati i “učiti” vas što i kako trebate raditi. Nemojte dozvoliti da se to dogodi. Potrudite se uvjeriti ih da možete izaći na kraj s djetetom, ali da vam za to trebaju dati prostora.
Također, izbjegavajte diskusiju s roditeljima o vašem planu rada. U učionici vi trebate biti autoritet, s planom rada koji se temelji na vašem iskustvu i koji je na dobrobit učenika.

Neke informativne razgovore zadržite u tajnosti

Ponekad roditelji ispituju svoju djecu o učiteljima, iako su učitelji ovdje i dostupni su za razgovor i bolje upoznavanje.
To djeci daje priliku za razne “žalopojke”. Nemojte si dopustiti neugodnu situaciju koja će vas demotivirati u radu s učenikom. Vi ste samo čovjek i vaše emocije također mogu utjecati na vašu prosudbu. Obazrivo zamolite roditelje za razgovor bez prisustva djeteta.

Djetetove radove imajte uz sebe

Djetetovi radovi ili testovi su neophodni da biste roditeljima predočili situaciju. Bez tih materijala, informativni razgovor ne može biti dovoljno konstruktivan.

Učitelj, a ne obiteljski savjetnik

Ponekad su djeca dekoncentrirana zbog raznih obiteljskih problema. Vi ne trebate biti obiteljski savjetnik, ali roditeljima svakako trebate napomenuti da se obiteljska situacija odražava na vašeg učenika.

Tjedni informativni razgovori

Iako roditelji svakodnevno dolaze u školu, izbjegavajte konkretnije razgovore ili diskusije na dnevnoj bazi. To činite na tjednim informativnim razgovorima ili nazovite roditelje kad smatrate da je potrebno.

Prvo saslušajte, a onda govorite

Radi se o savjetu koji je vrlo koristan. Nikad nemojte izgubiti kontrolu pred roditeljima. Doznajte što ih muči, a potom izrecite svoje profesionalno mišljenje. Na taj način možete istaknuti ono o čemu prije niste razgovarali.

Budite motivisano

I na kraju, ali jednako važno, pokušajte zadržati motivirajući stav. Roditelji cijene učitelje koji im uvijek daju tračak nade kad govore o rezultatima ili ponašanju njihovog djeteta.

(Školski.ba)