Muzika i pjevanje ubrzavaju razvoj dječijeg mozga

Muzičko obrazovanje ubrzava razvoj mozga kada su u pitanju mala djeca, a naročito u područjima koja su odgovorna za obradu zvuka, percepciju govora, razvoj govora i vještine čitanja.


Kontrolisano liječenje u toku kog se sluša i svira, predstavlja takođe efikasan tretman za probleme mentalnog zdravlja. Istraživanja potvrđuju da dodavanje muzičke terapije u liječenje, poboljšava društveno funkcionisanje osoba sa šizofrenijom.

Terapija muzikom se takođe pokazala efikasnom i kao samostalni tretman za smanjenje depresije i hroničnih bolova.

Institut za mozak i kreativnost na Univerzitetu u Kaliforniji još je 2012. započeo petogodišnju studiju u saradnji s Filharmonijom Los Anđelesa i Udruženjem Srce Los Anđelesa ne bi li otkrili uticaj nastave muzike na dječiji kognitivni, socijalni i emocionalni razvoj.

Početni rezultati studije, koji su bili objavljeni u naučnim časopisima, pružili su dokaze o prednostima takvog obrazovanja u vrijeme kad su mnoge škole smanjile ili čak izbacile muzički i umjetnički program.

Tokom studije su naučnici iz područja neurologije pratili razvoj mozga i ponašanje u grupi od 37 mališana iz siromašnijih četvrti Los Anđelesa. Djeca su učila da sviraju instrumente poput violine u ansamblima i grupama i vježbali su do 7 sati nedeljno.

Studija je pokazala kako nastava muzike ubrzava sazrijevanje slušnog puta u mozgu i povećava njegovu efikasnost.

Naučnicu su upoređivali djecu-muzičare s vršnjacima koji su trenirali fudbal i onima koji nisu imali dodatnih programa.

U roku od dvije godine su otkrili da čulo sluha djece-muzičara sazrijeva brže nego kod ostale djece, prenose mediji.

(Detinjarije)