Loše navike tokom učenja

Da li ste se ikada zapitali kako se dešava da padnete na testovima iako ste učili satima? Loši rezultati na testovima i kontrolnim zadacima nakon dugih i posvećenih sati učenja mogu jako loše uticati na samopouzdanje.


Ukoliko vam se ovo dešava, moguće je da vaše trenutne metode učenja i navike koje imate ne funkcionišu kako treba. U ovakvim situacijama treba okrenuti drugi list i unijeti promjene u načinu kojim pristupate učenju.

Proces učenja je i dalje misteriozan, ali studije su pokazale da najefektniji proces učenja uključuje veoma aktivno postupanje tokom vaših radnih sati. Drugim riječima, da biste učili efektivno i efikasno, morate da čitate, crtate, upoređujete, memorišete i testirate se.

Jedan od lošijih načina učenja je hvatanje linearnih bilježaka. Ovo je metod koji učenici i studenti koriste kada pokušavaju da zapišu svaku riječ lekcije koju im predavač ispredaje, što izgleda često kao ispreturan esej bez paragrafa. Sigurno se pitate: Kako može biti loše to što zapisujem svaku riječ lekcije? Naravno, nije loše zapisati svaku riječ lekcije, ali jeste loše ako mislite da učite efikasno ukoliko ne pokušavate da izmijenite svoje linearne bilješke bar na neki način. Ono što morate učiniti da bi linearne bilješke bile od neke koristi je da ih ponovo iščitate i pronađete veze između različitih pasusa koje ste zapisali i sredite ih da budu čitke i razumljive.

Prije svake sljedeće lekcije, trebali bi da pregledate svoje bilješke sa prethodnih časova i predavanja i da utvrdite šta će biti gradivo za sljedeću lekciju kako bi mogli valjano da se nadovežete na nju na osnovu starijih predavanja. Također još jedan od dobrih načina za korištenje bilježaka sa časova je da napravite sebi testove koji su bazirani na osnovu sadržaja istih.

Još jedna loša navika tokom učenja je podvlačenje ili obilježavanje markerom rečenica u knjigama. Svijetle boje na stranicama i podvučeni redovi u knjizi ostavljaju veliki vizuelni uticaj, pa će vam se svakako učiniti kako je to što radite kvalitetno utrošeno vrijeme na učenje. Podvlačenje zaista jeste bitno što se tiče isticanja bitnih informacija na stranici, međutim ponovno i ponovno iščitavanje nije dovoljno produktivno. Kako bi podvlačenje tekstova u knjizi bilo efektnije, vaš metod korištenja informacija koje su podvučene mora biti aktivniji.

Jedno od kreativnijih rješenja bi bilo da ispisujete podvučene riječi i rečenice na kartice ili samoljepljive papiriće i zalijepite ih na sebi vidno mesto, kako biste mogli da ponavljate to gradivo čak i kada ne sjedite i aktivno učite. Ukoliko bi vam se ovaj metod pokazao efektnim, možete, na primjer, bojiti nove riječi i rečenice u neke nove boje.

Jedna od navika koju učenici imaju je ponovno iščitavanje lekcija noć prije testa. Ovo jeste dobra ideja, ali tek kao posljednji korak. Dakle ukoliko ste preduzeli sve korake koji su već navedeni tek onda se možete posvetiti ponovnom iščitavanju lekcija.

Učenici također provode dosta vremena iščitavajući kartice i papiriće koje smo već naveli kako bi zapamtili definicije. Ovo jeste dobar metod učenja, ali isključivo ako je to prvi korak u proces učenja.

Kako učenicima ocjene napreduju, tako se od njih očekuje i da im sistem učenja napreduje, tako da je veoma bitno da posvetite vrijeme razvijajući način učenja koji vam najviše odgovara.

(Studomat.ba)