Kako se školska godina približava kraju, tako učenici postaju sve glasniji. Rutine su dosadne, a učenici rastrojeni, razdražljivi i skloni nedoličnom ponašanju.


Uostalom, oni mogu osjetiti toplinu ljeta na svojoj koži, miris kreme za sunčanje i slobode u zraku, piše Školski portal.

To je radosno vrijeme za učenike, nema sumnje u to, ali također može biti opasno za učitelje. Ako niste pažljivi, lako je izgubiti kontrolu.

Stres i umor mogu utjecati na vas. Vrlo se lako može dogoditi da dižemo glas na svoje učenike i prekoravamo ih. Iako to može pomoći da se vaši učenici stišaju, postoji jednostavnija i učinkovitija metoda koja će vam pomoći da ne izgubite kontrolu nad svojim razredom.

Ona uključuje prilagodbu tri područja vašeg svakodnevne prakse: prijelaza s jednoga gradiva na drugo, rutina i obrađivanja novoga gradiva.

Prijelaz sa jednog gradiva na drugo

Ovdje je ključno usporiti. Učenicima detaljnije nego obično objasnite što od njih očekujete prije nego što krenete dalje.

Držite se jednostavnosti, ali uvedite veće stanke i tišine između rečenica, fraza, čak i riječi.

Budite ugodni i opušteni, kao da niste ni u kakvoj gužvi. Jednostavno se nasmijte i dišite, krećite se graciozno i pretjerujte u svome mirnom stanju. To je jednostavna mala promjena, ali će s vremenom vaši učenici početi raditi isto.

Oni će imitirati vašu mirnoću, vaše kretnje i vaše ponašanje.

Njihova nervoza polako će nestati, kao i tenzije iz učionice, a vaš će razred biti staložen i spreman za slušanje i učenje.

Rutine

Učenici gube motivaciju pred kraj školske godine. Dosađuju se obavljajući iste rutine, zbog čega zabušavaju i nedolično se ponašaju.

Rješenje [pomalo paradoksalno s obzirom na to da želimo usporiti tranzicije] jest ubrzati rutine. Pokažite im kako da ih obave dvostruko ili trostruko brže.

Ako se služite tajmerom, tad skratite dopušteno vrijeme.

To je lak način na koji možete unijeti novost i svježinu u zamorne rutine. Time ćete pridobiti njihovu pažnju i unijeti više zanimljivosti u nastavu. To također potiče učenike tako što podiže zabavu i zahtijeva bolju koncentraciju.

Obrađivanje novog gradiva

Umjesto da budete popustljiviji prema učenicima što je kraj školske godine bliži, najbolje je da nastavite gurati. Tražite više od svojih učenika, a ne manje. Osigurajte im dobar početak sljedeće školske godine tako da ih naučite novim vještinama, konceptima i tehnikama.

Kad se radi o obrađivanju novoga gradiva, guranje naprijed, čak i ubrzavanje pomaže održati njihov interes, daje im izazove koje moraju svladati i zahtijeva dodatnu razinu koncentracije.

Kraj školske godine trebao bi doći kao iznenađenje, a ne kao gacanje prema cilju teškoga koraka.

Nemojte dopustiti da se vatra ugasi

Između usporavanja prijelaza s jednoga gradiva na drugo, unošenja svježine u rutine i ubrzavanja poučavanja, pokušajte u svoju učionicu unijeti istu strast s početka nastavne godine.

Također, nemojte zaboraviti igrati s učenicima obrazovne igre, smijati se i uživati u njihovu društvu i veseliti se što privodite kraju još jednu školsku godinu. Međutim, neka budu zaposleni i prisutni ovdje i sad. Prilagodite se kako biste održavali motivaciju i sabotirali zabušavanje.

Oni će biti sretniji i bolje će se ponašati.

Vi ćete bit smireniji.

A gubitak kontrole, čak i na trenutak, više neće biti mogućnost.

(Školski.ba)