Druga gimnazija Sarajevo: Krizna situacija u obrazovnom sistemu se neće riješiti anketama

Nastavničko vijeće Druge gimnazije u Sarajevu uputilo je protestno pismo Institutu za preduniverzitetsko obrazovanje (IRPO) KS zbog anketa koje su dostavljene roditeljima, a za koje tvrde da su sugestivne i prave od roditelja i uprave škole protivnike.


Druga gimnazija Sarajevo
Druga gimnazija Sarajevo

Na početku su istakli da su nastavnici u Sarajevu svakodnevno izloženi kriznoj situaciji izazvanoj višesedmičnim prijetnjama bombama upućenim školama.

Ističu da je situacija u kojoj su se našli zbog odustva adekvatnog odgovora i podrške nadležnih institucija postala neizdrživa.

Neprihvatljivim nazivaju način na koji IRPO pristupa ovom problemu.

– Pristup IRPO-a, koji se u ‘rješavanju situacije’ oslanja na ankete upućene roditeljima, ne samo da je potpuno neprikladan, nego i uvredljiv za sve uključene strane. Ankete, kao instrument u ovakvom kontekstu, nisu ni približno dovoljne za rješavanje ključnih problema s kojima se suočavamo, dok istovremeno od roditelja i škola prave suprotstavljene strane u sukobu. Pitanja koja više podsjećaju na inspekcijske provjere rada nastavnika i škola neprihvatljivo svaljuju odgovornost na nas, umjesto da se IRPO posveti stvarnim, sistemskim problemima koji su uzrok ove krize, navode.

Dodaju da su ankete koje su dobili roditelji nestručno osmišljene pa tako za roditelje nude višestruke odgovore, što nije slučaj u nastavničkoj anketi, dok su pitanja u anketi za roditelje postavljana vrlo sugestivno te se od njih traži da procjenju rad nastavnika.

Naglašavaju da roditelji za to nisu kvalifikovani.

– Ovaj pristup ne doprinosi rješenju problema; naprotiv, povećava pritisak na školu, nastavnike i roditelje koji su već suočeni s izuzetno teškim okolnostima. Krizna situacija u kojoj se obrazovni sistem Kantona Sarajevo nalazi neće se riješiti anketama niti bilo kakvim administrativnim mjerama koje ne adresiraju stvarne uzroke problema. U periodu u kojem je obrazovanje u Kantonu pretrpjelo ozbiljan udarac, nismo dobili nikakvu konkretnu podršku od IRPO-a – pogotovo ne u obliku jasnih uputa koje bi nam omogućile efikasan odgovor na izazove. Ovaj nedostatak podrške dodatno otežava naš rad, dok nadležni uporno izbjegavaju uputiti problem relevantnim institucijama odgovornim za njegovo rješavanje na širem, institucionalnom nivou, objašnjavaju.

Naglašavaju da su nastavnici i uprave škola uložili nadljudske napore da prevaziđu ovu situaciju, često izlazeći izvan opisa posla kako bi barem donekle ublažili nastalu krizu.

– Sve to vrijeme, IRPO nije poduzimao ništa značajno – barem ništa što bi doprinijelo konkretnom rješavanju problema i stvaranju sigurnog okruženja za obrazovni proces. Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo, kako sami sebe opisuju na Facebooku, trebao bi biti ‘profesionalan, inovativan i kreativan Institut za razvoj preduniverzitetskog obrazovanja Kantona Sarajevo, savjetodavno, edukativno i koordinaciono tijelo koje pokreće i usmjerava rast i razvoj odgojno-obrazovnog sistema u Kantonu Sarajevo.’ Nažalost, u ovoj situaciji Institut se postavlja u inspektorsku poziciju, umjesto da preuzme odgovornost i pruži podršku, čime dodatno destabilizira ionako složenu situaciju, navode iz Druge gimnazije.

Zbog svega navedeno traže od nadležnih institucija da hitno poduzmu konkretne mjere koje će osigurati sigurnost i stabilnost u našim školama te da prestanu prebacivati odgovornost na nastavnike, učenike i roditelje.

– Institut mora preuzeti odgovornost i osigurati stvarne, funkcionalne smjernice koje će unaprijediti odgojno-obrazovni proces i pomoći školama da odgovore na izazove s kojima su suočene, naglašavaju iz Druge gimnazije Sarajevo.