20 primjetnih karakteristika uspješnog poučavanja

Šta čini uspješnog učitelja? Ili, preciznije, koje primjetne karakteristike možete vidjeti i čuti od uspješnog učitelja?


Univerzitet u Minessoti ponudio je neke primjetne načine uspješnog poučavanja koje, iako usmjerene na učitelja umjesto na učenike, mogu poslužiti kao korisni savjeti, ne toliko za općenito poučavanje, koliko u stvarima koje možete koristiti u svojoj učionici već sutra.

  1. Započinje čas na vrijeme i na dobro organiziran način.
  2. Tretira učenike s poštovanjem i brigom.
  3. Objašnjava važnost informacija koje moraju biti naučene.
  4. Pruža jasna objašnjenja. Održava poštovanje učenika, prakticira uspješno upravljanje učionicom.
  5. Koristi aktivno, “hands-on” učenje.
  6. Koristi raznolike tehnike i stilove poučavanja.
  7. Daje jasna, posebna očekivanja uz zadatke.
  8. Daje česte i neposredne povratne informacije učenicima o njihovu radu.
  9. Hvali odgovore učenika i koristi pitanja za razjašnjavanje/proširenje odgovora.
  10. Daje mnogo konkretnih, praktičnih primjera iz pravog života.
  11. Izvodi zaključke iz primjera/modela i koristi analogije.
  12. Stvara razredno okruženje koje je udobno za učenike i dopušta im da slobodno govore.
  13. Poučava prikladno brzim tempom, povremeno se zaustavljajući da bi provjerio razumijevanje i angažman učenika.
  14. Komunicira na razini svih učenika u razredu.
  15. Ima smisao za humor!
  16. Koristi neverbalno ponašanje, poput gesta, šetanja po učionici, i očnog kontakta da bi pojačao svoje komentare.
  17. Predstavlja samoga sebe kao svakodnevnu, „normalnu osobu“.
  18. Usmjerava se na razredni cilj i ne dopušta da učenici zastrane.
  19. Koristi povratne informacije od učenika (i drugih) da bi procijenio i poboljšao učenje.
  20. Osvrće se na vlastito poučavanje da bi ga poboljšao.

(teachthought.com/skolskiportal.hr)